1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Scratch Build - In Progress ⭐ Game Of Thrones - House Stark.

Discussion in 'Project Logs' started by pcroombrasil, 21 Dec 2017.

1. pcroombrasil

pcroombrasil Minimodder

tTnT8qX - Imgur.jpg

Desculpe se o meu Inglês é errado é por que estou usando um tradutor.

Oi, eu sou Diego e adoro trabalhar com Casemod. Por indicação de um amigo, decidi apostar meu trabalho neste fórum. Espero que você goste.
    Como fã da série Game of Thrones, decidi criar uma família Stark Casemod. Quando você pensa na família, lembre-se do frio do norte, da parede, do Ned, do Jhon e de outros personagens com a espada do aço de Valian. Ao mesmo tempo, eu decidi criar algo elegante sem muita extravagância e bom gosto.

Para ter uma boa base do que eu queria, montei o design do meu projeto em um programa 3D e foi algo assim:

8sI4IrC - Imgur.jpg C6oNNZG - Imgur.jpg DFxZoto - Imgur.jpg iJohNoF - Imgur.jpg jxaPhhN - Imgur.jpg

Como você pode ver, é vivo dentro e couro no exterior, o que eu fiz foi realmente usar um acrílico branco e colá-lo com um aviso que parece couro, pois mostrou o projeto que eu queria ter os nomes de "Jogo dos Tronos" e "Winter is Coming" na frente, mas eu queria que eles estivessem acesos em azul, representando o frio do inverno e até mesmo lembrando caminhantes brancos com seus brilhantes olhos azuis. Eu também coloquei o banner Stark em branco na parte de trás do gabinete, que também brilhava de azul. Para isso eu decidi fazer a estrutura externa com um acrílico branco de 4mm de espessura, os desenhos foram cortados para o laser:

OGgYsCQ - Imgur.png
    então foi dobrado no orifício "C", então coloquei o adesivo em forma de couro:

3RSY28F - Imgur.png
    Todo o contorno das letras e o desenho depois da pasta acrílica foram feitos com um bisturi e depois lixados com o arquivo de agulha.

3vszQXB - Imgur.jpg
    Eu usei espalhadores de alumínio para colocar o acrílico transparente na frente e acrílico branco ao lado, além de dar uma idéia medieval ao metal sem tinta, também permite ventilar o interior da caixa:

LVcNMUF - Imgur.jpg

Last edited: 21 Dec 2017
  2. pcroombrasil

pcroombrasil Minimodder

Like I said, I want the whole inner part to be white and blue. I went as I had a 240mm radiator with me, I decided to paint it white:
    x5z6i0I - Imgur.png 8TCoFtd - Imgur.png

the pump too:

DslxlrA - Imgur.png

I searched the internet for some fan that was white with blue led but I did not find it, so I bought a black with blue led and painted white:
    nVCWsE5 - Imgur.png fo0M7K5 - Imgur.png

I mounted an inner acrylic to light the wolf, I tried to move away at a certain distance to not get the weak brightness and also did not keep the led points appearing, I think I could:

6kGBd4a - Imgur.png 9hjKkhR - Imgur.jpg iFiJoPi - Imgur.jpg tF0RSQg - Imgur.jpg

3. pcroombrasil

pcroombrasil Minimodder

I made a separate structure where the motherboard and the cooling system were installed so that I could make the assembly out of the case, so I installed a guide inside the case.

hbZcLsd - Imgur.jpg 9hjKkhR - Imgur.jpg luobcgy - Imgur.jpg FYklKFy - Imgur.jpg

I cut into the acrylic laser of different colors that together they form the standard of the family Stark "wolf", I used the vectors made in the corel draw, later we cut in the colors black, white, gray and red. was top:

1fQw24A - Imgur.jpg CdyDJat - Imgur.jpg CDBLd4B - Imgur.jpg 5OFbuVb - Imgur.jpg

4. pcroombrasil

pcroombrasil Minimodder

I set up acrylics for the lyrics, this time I painted and adhered to make a good appearance, put the tapes on the bottom to not appear. The strings put them in white and left in the corner, then put a piece of acrylic to hide. With them installed it looks like this:

cCixwuu - Imgur.jpg cXTtYRE - Imgur.jpg EVr2BMU - Imgur.jpg EyJdqxd - Imgur.jpg Gy8ER76 - Imgur.jpg kYYIdJp - Imgur.jpg MkLE6jp - Imgur.jpg Qg7dFJj - Imgur.jpg WLE9G65 - Imgur.jpg XAOWsJ2 - Imgur.jpg
    it still needs to hit the letters as the middle of the "o" and the "a".

5. pcroombrasil

pcroombrasil Minimodder

I mounted a reservoir in the shape of the wolf I think it will give a unique and beautiful appearance, I will also use a liquid that resembles ice and the eyes of the white walker. ECUNdQj - Imgur.jpg m4nkF5k - Imgur.jpg tTnT8qX - Imgur.jpg Z33WS02 - Imgur.jpg tF0RSQg - Imgur.jpg jPz4xd6 - Imgur.jpg

6. zak

zak Build Clean people, build clean

??? Where is the rest?

Share This Page