1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Case Mod - In Progress The Theory of Everything. Dec. 21st. End of the world? Have some final pics. :-)

Discussion in 'Project Logs' started by Angel OD, 29 Oct 2011.

  1. Razer2007

    Razer2007 Building Proxima

    Joined:
    18 Jul 2010
    Posts:
    1,212
    Likes Received:
    33
    whaat thaa fuuuu ?!?! that's so intense!

    Awesome block! I love it. Wonder how it will perform.

    Gonna have some cheesecake LED's in there?
     
  2. ASPHIAX

    ASPHIAX Minimodder

    Joined:
    1 Feb 2011
    Posts:
    660
    Likes Received:
    59
     
  3. Nutman

    Nutman Never stuck with stock

    Joined:
    21 Oct 2008
    Posts:
    2,291
    Likes Received:
    59
    What p0Pe said - I have nothing to add other than this: :jawdrop:
     
  4. [ZiiP] NaloaC

    [ZiiP] NaloaC Multimodder

    Joined:
    9 May 2008
    Posts:
    4,677
    Likes Received:
    306
    Didn't see the last update, damned cookies.

    Stunning work as ever dude! Cannot wait to see the block in action.
     
  5. AnG3L

    AnG3L Ultimate Modder

    Joined:
    19 Mar 2009
    Posts:
    2,634
    Likes Received:
    153
    Fap fap fap fap fap :lol:
     
  6. Angel OD

    Angel OD Pump Killer

    Joined:
    16 Sep 2007
    Posts:
    1,610
    Likes Received:
    114
    Thanks a lot sir! :)

    Cheap **** :lol:

    I understand where you're coming from on this. I'll take a couple of screendumps from the flow simulations I ran when I get to work monday. All the water will come down on the outer ring of the block itself, and then run together through the block. :)

    And thank you! :)

    Thanks a lot! :) With the experience I have on making waterblocks, I'm pretty sure it's going to perform quite well. :) It's only gonna cool an E8500 with no OC. :)

    Not really sure about LED's yet, time will tell how the whole design is going to be! :thumb:

     
    Waynio likes this.
  7. AnG3L

    AnG3L Ultimate Modder

    Joined:
    19 Mar 2009
    Posts:
    2,634
    Likes Received:
    153
    Its the next step after the compliment bro :lol: !!! Keep up the fantastic work and ideas bro!!!
     
  8. Mataten

    Mataten What's a Dremel?

    Joined:
    5 Feb 2011
    Posts:
    19
    Likes Received:
    0
  9. Travel'Ed

    Travel'Ed What's a Dremel?

    Joined:
    2 Mar 2011
    Posts:
    24
    Likes Received:
    1
    The work is perfect, but the idea is incredible. APPLAUSE!
     
  10. Waynio

    Waynio Relaxing

    Joined:
    20 Aug 2009
    Posts:
    5,712
    Likes Received:
    211
    Thought you were leaving modding alone for a bit :p, good to see your not & found an excuse to get busy again :D sounds like it will be an interesting one & off to a rocking start :clap:.

    +rep for getting right back into a project :D.
     
  11. Angel OD

    Angel OD Pump Killer

    Joined:
    16 Sep 2007
    Posts:
    1,610
    Likes Received:
    114
    I'll take it then! :) Thanks man, I'll try! :thumb:

    Thanks! I try my best! :)

    Gotta love that kind of compliment!!! :clap:

    In hindsight, I should just shut up when I finish a project... :lol:

    I'm pretty sure I'll never leave modding alone for a bit!

    So... Many... Things... To MOD! :lol:

    Thanks a lot man! :)
     
    bugeye likes this.
  12. bugeye

    bugeye Sleep Deprived

    Joined:
    16 Aug 2011
    Posts:
    224
    Likes Received:
    20
    Looking through the project logs on here it seems to me that a lot of people use cnc to cut out parts .... you use the machine to create things , much much better :)

    Also everytime I look at this log I get a Simpsons flashback ....

    [​IMG]
     
  13. Angel OD

    Angel OD Pump Killer

    Joined:
    16 Sep 2007
    Posts:
    1,610
    Likes Received:
    114
    Thanks a lot man! I'm really glad you see it that way! :)

    Btw. I seriously thought about writing "Up and Atom" in the title on my first update! :lol:
     
  14. ASPHIAX

    ASPHIAX Minimodder

    Joined:
    1 Feb 2011
    Posts:
    660
    Likes Received:
    59
    Words well deserved my friend!
    Yeah in theory its all nice but RL tends to be a little different sometimes :worried:
    Gonna start with inexpensive materials like mdf and foam first before I try anything harder like alu. Looking forward to what you make next !
     
  15. Waynio

    Waynio Relaxing

    Joined:
    20 Aug 2009
    Posts:
    5,712
    Likes Received:
    211
    Would have been a cool fun name for it :D.

    BTW I've been relixed :duh:.
     
  16. Angel OD

    Angel OD Pump Killer

    Joined:
    16 Sep 2007
    Posts:
    1,610
    Likes Received:
    114
    Yeah... It IS different! The problem I would think most people have when starting up cnc without any manual knowledge as such, is exactly the difference between RL and theory. One of my teachers told me back in the days; To become good at cnc, you need to be good at manual. For my part, I truly believe that most of it is in hearing what's going on. Not trying to be a smartass or anything, but I can hear when it's needs more or less rev's and feed. Ofcourse this only applies to materials I have worked with before. When I do titanium, I go a bit slower than I think is good! :)

    Mdf and plastic would probably be a good idea, but I'm sure some of the guys who build their own machines know a lot more about how to get started, than me! :)

    Yeah, you are quite right! :) But then again, the atom part is just a very small part... There will be more stuff that will pull the build more into physics and math! Maybe even a black hole... ;)
     
  17. The_Gnu

    The_Gnu 8-bit addict

    Joined:
    12 Sep 2005
    Posts:
    746
    Likes Received:
    93
    Yet again amaxing work from the master of waterblocks.
    I like how you incorporate the fucntion of the waterblock with the design aswell. Wery genius
    +rep for you mate:thumb:
     
  18. Angel OD

    Angel OD Pump Killer

    Joined:
    16 Sep 2007
    Posts:
    1,610
    Likes Received:
    114
    Well, they actually called me "Custom watercooling guru" on the bit-tech MOTM page, but I'll live with you calling me master of waterblocks! :lol:

    Joke aside, thanks a lot man! Flattering words from people whom I consider some of the best at modding on this page, is truly an honor! :thumb:

    But on a modding note, I promised Jrs77 a couple of screendumps of the flowcharts for the CPU block. As I completely agree with him that having several inlets are ususally a bad idea, I just wanted to show how this will look. And this is easily done by showing the flow charts. :)

    This is just an indication of how it will be, there will of course be water in the whole thing.

    Seen from the top, with the aluminum insert:

    [​IMG]

    From the side, looking at the back of the block:

    [​IMG]

    And from the top, where I've changed the material of the insert from aluminum to PC. Just to show how it will look IRL.

    Here you see that the water will flow on the outer ring, and come together at the back. From there, it will all go through the same path, which should result in no "hot spots" (I hope) :)

    [​IMG]

    That's it for now. I'll try to get further on during the week, but with so many ideas it's hard to choose what to start with! :)
     
  19. ASPHIAX

    ASPHIAX Minimodder

    Joined:
    1 Feb 2011
    Posts:
    660
    Likes Received:
    59
    Amazing, truly amazing dude !
     
  20. Achron

    Achron Cad Pro Quo

    Joined:
    28 Nov 2009
    Posts:
    378
    Likes Received:
    48
    What's the dP look like on this thing?
     

Share This Page