1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

LOL So that's where MS got the name for the 360 from

Discussion in 'General' started by r4tch3t, 24 Dec 2008.

  1. r4tch3t

    r4tch3t hmmmm....

    Joined:
    17 Aug 2005
    Posts:
    3,166
    Likes Received:
    48
    [​IMG]

    Stumbled across it earlier today.
     
  2. ModMinded

    ModMinded Are you throwing that away?

    Joined:
    26 Aug 2008
    Posts:
    1,378
    Likes Received:
    43
  3. Stickeh

    Stickeh Help me , Help you.

    Joined:
    20 Jul 2003
    Posts:
    3,574
    Likes Received:
    89
    Haha, i found this earlier as well, so funny.
     
  4. freedom810

    freedom810 Minimodder

    Joined:
    3 Dec 2007
    Posts:
    592
    Likes Received:
    2
    I saw it earlier on gamespot, seems to be going round the net real fast, its funny.
    Oh and notice how the circle is RED ;)
     
  5. talladega

    talladega I'm Squidward

    Joined:
    18 Aug 2007
    Posts:
    5,258
    Likes Received:
    495
    :lol: that is awesome!
     
  6. tater salad

    tater salad What's a Dremel?

    Joined:
    26 Nov 2004
    Posts:
    107
    Likes Received:
    0
    lol, it all makes sense now!
     
  7. twentynine

    twentynine Can never win...

    Joined:
    6 Jun 2008
    Posts:
    206
    Likes Received:
    1
    Haha. Thats pretty funny. I really never liked the "360" for some reason. I guess MS couldn't just call it the Xbox 2 like Sony did for their 2nd Playstation...so they copied their controller buttons instead. Haha.
     
  8. SpaceBaby

    SpaceBaby AKA: Stophon

    Joined:
    1 Aug 2008
    Posts:
    300
    Likes Received:
    8
    i feel sorry for the triangle being left out while the rest have fun.
     
  9. C-Sniper

    C-Sniper Stop Trolling this space Ądmins!

    Joined:
    17 Jun 2007
    Posts:
    3,028
    Likes Received:
    126
    The triangle is where they got the green color scheme from ;)
     
  10. Pie_uk

    Pie_uk British beef, in Britain

    Joined:
    6 Apr 2005
    Posts:
    2,684
    Likes Received:
    7
    LOL lmao.

    so what is the real reason?
     
  11. r4tch3t

    r4tch3t hmmmm....

    Joined:
    17 Aug 2005
    Posts:
    3,166
    Likes Received:
    48
    They didn't want to sound last generation with a two with the PS3 having a three. The 360 is to signify a full revolution, i.e. turning around and going in the same direction.
     
  12. Red Eye

    Red Eye Minimodder

    Joined:
    16 Apr 2008
    Posts:
    235
    Likes Received:
    14
    I've seen a slightly different one where the triangle is used instead of the circle. The triangle has three-60 degree angles, giving the "360" and the red ring represents the RROD.
     
  13. Fod

    Fod what is the cheesecake?

    Joined:
    26 Aug 2004
    Posts:
    5,802
    Likes Received:
    133
    the first xbox was a hardware implementation of direct x with a minimal kernel. a DirectX box. X Box. Xbox.


    with the 360, the speculation about not wanting to sound last gen with an xbox 2 vs. a ps3 are AFAIK correct; the 360 is meant to imply the xbox coming full circle. what they'll call the third xbox is anyone's guess :lol:
     
    Last edited: 26 Dec 2008
  14. jopers1986

    jopers1986 Minimodder

    Joined:
    7 Jan 2005
    Posts:
    559
    Likes Received:
    4
    Perhaps the new incarnation will be the xBox 360 Pythag. . . . making maths fun. . . .
     
  15. ComputerKing

    ComputerKing <img src="http://forums.bit-tech.net/images/smilie

    Joined:
    8 Sep 2006
    Posts:
    4,200
    Likes Received:
    36
    loooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooool

    Awesome.

    Go Microcopy go go go
     
  16. Smegwarrior

    Smegwarrior Fighting the war on smeg

    Joined:
    19 Nov 2007
    Posts:
    312
    Likes Received:
    0
    Hmm...Xbox Pi, who wants a slice?

    Better still Xbox Cheesecake, a slice is not enough, I want the whole thing! :D
     
  17. Neoki

    Neoki Minimodder

    Joined:
    26 Oct 2004
    Posts:
    951
    Likes Received:
    2
  18. Ending Credits

    Ending Credits Bunned

    Joined:
    4 Jan 2008
    Posts:
    5,322
    Likes Received:
    245
    Why is it called the Xbox 360?

    'Cos the RRoD goes 360 round the circle!

    (yes, that is ironic)
     
  19. Burnout21

    Burnout21 Mmmm biscuits

    Joined:
    9 Sep 2005
    Posts:
    8,616
    Likes Received:
    197
    what the next gen going to be called,

    by trying not too sound behind, they may have caused themselfs a naming problem...

    credit crunch box... CCX
     
  20. The_Beast

    The_Beast I like wood ಠ_ಠ

    Joined:
    21 Apr 2007
    Posts:
    7,379
    Likes Received:
    164
    very cool :thumb:


    Lol
     

Share This Page